Monday 12 July 2010

JOM PROMOTE

Sekarang ni dah macam-macam jenis perniagaan "francais" bertapak di Malaysia.Dan yang terkini kiosk "Mat Salai". Kalau yang dah pernah menjamah "oblong" burger,dia seakan -akan denga burger "Mat salai" ni.Tapi berbeza sikt pada kelembutan dagingnya.Mat salai dagingnya agak lembut dan rasa sedikit basah2nya(dagingnya tak kering),manakala oblong sedikit kenyal.

Mula aku beli,ingatnya ada daging salai di sebalik daging burgernya. Rupanya tidak.Dia ada 4 jenis iaitu, "mat beef",'Mat Lamb","Mat Chicken", dan "Mat salai". "Mat salai" aje rupanya daging salai sekeping dan di taruh sedikit serunding.Tak best sangat la.tak kenyang baik ambik yang jenis daging.
Ni burger comot di "OM BURGER" hadapan 7 Elevan di Ampang Jaya. Masa ni singgah kejap lepas keluar dengan Along dan makNyah serta Ela.Sebabnya kata Along burger ni fames sampai keluar Kosmo dan masa aku singgah beli tu memang terdapat beberapa keratan akhbar dan majalah yang memaparkan kelazatan dan ke'fames'an burger ni.Katanya dalam semalam orang ni mampu menjual sehingga 350 biji semalam.Dan dia di gelar burger comot @ burger ganja dan ada yang sanggup seminggu sekali datang dari Bangi semata-mata burger ganja ni.Masa aku beli ari tu pun memang orang ramai dan sanggup menunggu dan aku saja denga dak Ela hampir setengah jam kami menanti.Tekak kami kata...sekadar sahaja..som sesapa nak rasa pi je kat Ampang jaya tu di hadapan 7Eleven selepas International School.
Malam tu pukul 12 malam aku dan along bedal durian...Mula-mula menag tak nak sangat sebab takut..maklumlah dua 2 kami ada penyakit.tawakal je la dan bukan selalu pun..Alhamdulillah, tak de kesan sampingan esoknya..
P/S: tak boleh makan selalu
(peringatan untuk diri sendiri)


1 comment:

Ibu n Abah said...

zila...
akak pernah cuba 'mat salai' ni.. beli kat bangi... tapi kurenglah... nanti nak cuba oblong dan otai pulak...