Tuesday, 29 July 2008

YER YER...ORR......

Sabtu 26 Julai 08....

Huuh..sungguh membosankan..terlalu bosan duduk di rumah sehari suntuk..setelah hampir sehari aku menghabiskan waktu menonoton rancangan TV,akhirnya aku bersuara pada adik aku yang bongsu.Wey! jom gi Jalan TAR..boring ar..aku belanja tambang....RM2 je dua hala...ok set...

Sampai di KL,aku dan adik menuju ke Jalan Masjid India.Kat sana ada seorg sahabat Klfm Juga berniaga beg2 balik kampung dan beg2 tangan....harganya boleh tahan jugak...berkenan betul aku dengan beg yang berwarna pink tu...tak pe2 nanti aku beli untuk balik kg raya ni...hahahaha lagi pun beg balik kampung aku selama ni yang aku pakai zip dia pun dah patah.Beg tu sayang juga sebab kaler purple lagi pula beg kurma ayah pergi haji tahun 2002 dulu.Aku dan adik lepak kejap jer kat kedai kakZah tu..Malas nak lama2 org ramai sibuk memilih..Aku menuju ke pasar malam yang berhampiran..Pasar malam KL yang amat masyur itu aku susuri bersama adik sambil memrhatikan juadah2 yang di jual di situ...huh sesaknya dengan lautan manusia..pening kepala aku.Sambil berjalan aku sempat bisik kat adik yang aku sebenarnya berkenan kat beg pink kaler tu..wah..rupanya dalam diam adik sms kat kakZah bagitahu aku berkenan dan aku tanya bape nak bagi diskaun kat aku..tak mahal pun RM10 jer..kakZah kata mai la singgah balik nanti amik..



Setelah menyusuri lorong org berjual aku berpatah balik ke belakang untuk pergi semula kedai kakzah td.Aku sempat beli jering muda(ulam paling aku minat selain petai dan kerdas) dan juga rangka ayam..manakala adik aku tak beli ape2..ntah la bila dah banayk sgt org meniaga mmg tak tahu apa yang nak di beli.Nak gelak pun ada semata-mata dr Ampang itu je yang di beli..Ceh! buang karen.Sebelum tu sempat juga aku belikan kakZah apam balik.Bila sampai kembali kat tempat kakZah tadi rupanya kakZah sedekah je kat aku beg td yang aku kenan tu..huh aku nak hulur juga tapi dia berkeras menolak..Alhamdulilah moga2 rezeki nya murah..Kakzah ni sebenarnya ibu tunggal dan membesarkan anak2 dengan berniaga beg.Lama jugak aku melepak kat sana dan selepas kami mohon izin untuk pulang dan ucapkan ribuan terima kasih atas beg yang di berikan pada ku kami berangkat pulang ke rumah..



Dalam bas tetiba lak perut ku terasa lapar.Kami lajak bas turun di Tasik Tambahn untuk makan di gerai BONDA di Sri Taman Baru.Aku order nasi goreng campur 2,milo ais dan air 8.Air 8?...Air 8 sebenarnya air limau kasturi yang di blend seperti membuat air fresh oren tetapi mengunakan 8 biji limau dan tidak di buang kulit.Rasanya masam2 manis dan kelat.huh memang puas buat hilang dahaga.Harganya leh tahan juga..cuma RM3 segelas besar.



Terima kasih abah sehelai tudung bewarna hijau muda.Ip tak de baju hijau tapi pagi ni pakai buat gi kerja sbb baju kerja tshirt putih dan seluar hitam so rasanya tak janggal kut.



Akhirnya aku dapat juga bergambar dengan Afiq.Pic ni di snap menggunakan hp camera shbt alongayu..aku pakai hp cap ayam jer yang boleh 3G jer wakakakaka.............Lokasi rumah baru Opah Izan...

3 comments:

azieazah said...

Ehh... apa nama shbt Kak Zah yg jual beg tu...?

kat mana lot tapak dia berniaga? Bila2 Kak AA ke sana, leh gak sokong bisnes dia.. sbb Kak AA ni pun gila beg gakk.. hehehe..

IXORAROXI said...

jauhnya beli jering..kat ampang pun banyak...hehehe

ilaIP said...

kakz kalau turun lrt di masjid jamek lepas belok ke kiri ke masjid india dia depan sekali belah kiri kita..

kakix tu ar pasal selalu gi tu bila dah terlalu banyak tak tahu nak beli ape